Hoe betrouwbaar zijn de IT specialisten?

 

Automatisering is een nogal vaag begrip. Je kunt het niet vastpakken en het is voor veel mensen moeilijk te begrijpen. Daarom zijn er bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in het bedenken en uitvoeren van allerlei oplossingen op automatiseringsgebied.

 

Onervaren personen en instellingen besteden daarom al hun IT zorgen uit aan deze specialisten. Het vertrouwen in hen is groot. Je zou denken dat de specialisten zich bewust zijn van deze verantwoordelijkheid. Het tegendeel is waar. Een bedrijf als Capgemini Nederland BV (Capgemini) staat de laatste tijd volop in de schijnwerpers, omdat zij haar taak als IT specialist meerdere keren niet goed of in elk geval niet goed genoeg heeft uitgevoerd. Overheidsbedrijven als UWV, de Belastingdienst, de Politie Academie en de Sociale Verzekeringsbank kunnen daar een boekwerk over schrijven. In al deze gevallen is door Capgemini ver onder de maat gepresteerd en ook in het geval van de opdracht die werd verstrekt door Equihold BV, is zij wederom de mist in gegaan.

 

In alle gevallen blijven de klanten met een wanproduct, een financiële schadepost die in de miljoenen loopt en een gedeukt imago achter. Capgemini haalt haar schouders op over de aangerichte ravage, want zij heeft haar geld al ontvangen en hoeft zich niet meer om de klant te bekommeren.

 

Dit moet een keer stoppen. Daarom heeft Kenneth Berkleef besloten de claim op Capgemini die Equihold BV heeft vanwege de door Capgemini geleverde wanprestatie, op te kopen en een rechtszaak tegen de IT moloch te beginnen.

 

De kern van de zaak Slecht projectmanagement Misleiding Verwijten aan Capgemini

Gevolgen van een vonnis voor Capgemini